zondag 15 juli 2012

Rondje in een vierkantje

Op de site van Redheart zag ik een leuke gehaakte deken,
gemaakt van vierkantjes. Ik heb het patroon van het vierkantje in het Nederlands vertaald.

***

Het aan- en afhechten in dit patroon gebeurt zoals ik al eerder beschreef op mijn blog.
Kijk daarvoor eerst even naar mijn tips over
  aan- en afhechten.

***


Patroon:

Haak 4 lossen, sluit met een halve vaste tot een ring.

1e toer: Haak 2 lossen (=1e stokje),
 haak nog 11 stokjes in de ring (12 steken). Hecht af.


2e toer: Hecht een nieuwe kleur aan,
haak in elk stokje 2 stokjes, hecht af. (24 steken)


3e toer: Hecht een nieuwe kleur aan, haak 1 stokje, haak in het volgende stokje 2 stokjes, * in het volgende stokje 1 stokje, in het volgende stokje 2 stokjes *
  Herhaal van * tot * tot je rond bent en hecht af.
(36 steken)


4e toer: Hecht een nieuwe kleur aan, * haak achtereenvolgens 1 vaste, 1 half stokje, 1 half stokje, 1 stokje, haak in het volgende stokje 1 stokje en een dubbel stokje, 3 lossen, haak in het volgende stokje 1 dubbel stokje en een stokje (je hebt een hoek gemaakt) , 1 stokje in volgend stokje,  1 half stokje in volgend stokje, 1 half stokje in volgend stokje * Herhaal van * tot * tot je rond bent, hecht af.



9,5 cm x 9,5 cm
Gehaakt met Paris van Drops
en haaknaald 4,5 mm.

 Het originele patroon: 

Foto van Redheart

Een leuk en simpel vierkantje.
Haak er een aantal van, zodat je een mooie deken of kussenhoes kunt maken.
 Succes!


Photobucket